maanantai 11. toukokuuta 2009

Kolme päivää, kolme leipää

Ai että mitä kuuluu?

Ihanaa
loistavaa
täydellistä
uskomatonta

ja samalla ihan hirveetä.

Mä en olis ikinä voinut kuvitella että tähän on tultu. En ikinä! Mun ei enää tee mieli ahmia, mun ei tee mieli enää edes SYÖDÄ. Mun vatsa on kipeä ja kurnii, mutta mun ei tee mieli laittaa sinne mitään! Mua inhottaa se ajatus, että ylipäänsä avaisin suuni ja tunkisin sinne jotain. Ja vielä nielaisisin sen. Se menisi mun sisään ja pysyisi siellä. Apua?

Toisaalta taas oon alkanut voida tosi huonosti. Vatsa on kipeä, huimaa ja päätä särkee. Näkö sumenee välillä. Mun kroppa vaatii ja huutaa ruokaa, mutten haluaisi syödä.

MIKÄ IHMEEN YHDISTELMÄ SE NYT ON?

Haluan ruokaa, mutten halua. Mitä vittua? Tappelen mun kroppaa vastaan, ja jollen halua pyörtyä, mun on toteltava. Jotta pysyisin pystyssä, on pakko syödä. Enkä tykkää syömisestä. En enää halua syödä mitään. Edes herkkuja. Varsinkaan niitä. Kun tulee todella paha paikka, kävelen kauppaan ja pyörin siellä tunnin vaan ja ainoastaan sen takia etten haluaisi ostaa sieltä mitään, mutta on pakko. Pitäiskö mun kävellä vaan pois sieltä ja yrittää olla pyörtymättä? Niinkö ihminen hankkii itsensä sairaalakuntoon?

Haluisin kokeilla kuinka kauan mun kroppa jaksaa sinnitellä, mutta se on ihan kamalaa. Se ei ole enää edes henkisesti ihanaa, koska fyysisesti on niin huono olo. On ihan kamalaa voida huonosti. Se on myös tosi pelottavaa. Siinä oma itse katoaa sumeisiin silmiin vessan peilissä ja identiteetti hukkuu neljänteen juotuun vesilitraan päivässä

En siis tiedä uskallanko.

12 kommenttia:

-s0raya- kirjoitti...

helkkari! sul on itsekurii, en tajuu kui ite voisin päästä samaan... syö kuitenki sen verran että pysyt tolpillasi etkä pyörtyile... teet jonkun tonnikalasalaatin tai jonkun muun ja syöt... :) voimia <3

Johanna kirjoitti...

Voi ei, olin tos samas tilantees joskus ja suosittelen että syöt. Suosittelen että yrität parantua. Vaikka tuskin sitä haluat. Se on kuitenkin paras vaihtoehto.

Anonyymi kirjoitti...

kiitos kommentistasi, vaikka siitä onkin jo jonkin aikaa. uusimmasta postauksestani löydät syyn siihen, miksei musta oo kuulunut mitään kuukausiin. tulin myös ilmoittamaan, että sait nyt uuden lukijan! (: voimia.

nakksu kirjoitti...

hheeeei, kannattaa nyt jotain syoda! tai ainakin huijaat itseas etta syot - esim niissa valion mehukeitoissa on tosi vahan kaloreita mut eikohan silla vahan maha rauhotu kuitenkin!

ja sorit tasta retardista kommentista ilman kunnon aakkosia :''D
tsemppia!

Anonyymi kirjoitti...

saanko kysyä minkä painoinen ja pituinen olet tällä hetkellä ja mikä on tavoitteesi?

AliC-e kirjoitti...

jee, oon onnellinen sun puolesta ! mulla menny vähäs sössimiseks tässä välillä, mutta onneks joku onnistuu ! Juo vaikka kahvia tai cocacola zeroa, tai esimerkiksi teetä. pysyt ainakin vähän tolpillas. koska tiedän miten inhottavalta tuntuu, kun aina kun nousee ylös tai laittaa silmät kiinni alkaa kauhea huimaus. mutta onnea !

ebba kirjoitti...

Jos tuntuu, että olisi vähän pakko syödä edes jotain, mutta kuvottaa koko ajatus, niin vedä nestemmäisenä. Tee vaikka jotain pirtelöitä tai syö jukurttia. Tai just mehukeitot, saat edes vähän energiaa, mutta ne ei sillä lailla turvota(:
Koitahan pysyä tolpillasi<3

Anonyymi kirjoitti...

Mä oon lukenu sun blogia jo pitkään, ennoo vaan laittanu kommenttia vielä. Ihmettelen kuinka paljon sulla on itsekuria. Paljonko aiot vielä pudottaa..?

Pitäisiköhän sanoa, onnea tavoitteeseen, mutta toisaalta mietin että sanoisinko, kohta olet sairaalassa tiputuksessa.

Anonyymi kirjoitti...

Voi hyvänen aika! Älkää nyt enää kannustako tätä kirjoittajaa ja kehuko itsekuria. Se kontrolli ja itsekuri on kuulkaa pian käsistänne pois, kun makaatte apaattisena sairaalassa letku nenässä, ja ravintoliuos tippuu vatsalaukkuunne. Sellainen on ystäväni nyt, "täydellisen laiha", arvatkaa onko hän onnellinen tällä hetkellä? Hänen elämänlankansa on todella heikko nyt.
PYSÄHDY ja hae apua!

ppipi kirjoitti...

Mäkin sanon sulle, että tyttö hyvä elä jätä syömättä. Syö edes sen verran, että sä pysyt jaloillas, että sulla on edes jotain voimia elää päivä kerrallaan. Mä kokemuksesta voin sanoa, että elä jätä kokonaan syömättä, itse jouduin tiputukseen, vaikka joinkin jonkin verran, mutta en syönyt mitään. Syömättömyys ei ole kuitenkaan sen arvoista, että päätyy letkuihin sairaalaan, tai on vaan niin huono olla päivittäin.
Voimia ja iso hali täältä <3 !

Ginny kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Ginny kirjoitti...

Hui, sullahan tosiaankin on itsekuria, mutta muistahan tytsy syödä jotain ettet vain kupsahda! Muistathan, että jokainen ihminen on kaunis, kunhan vain muistaa tuoda sen sisäisen kauneuden esiin. Tiiän, etten oo paras sanomaan mitään sun ongelmaan, mutta muista, että joka kerta kun sä skippaat sun ruoan, niin mä mietin sua ja muita samalla lailla ajattelevia. Ainakin jotkut välittää, että syötkö sä vai et. Ja aloita vaikka sillä onnettomalla näkkärillä aamukahvin kera. Jostainhan sitä pitää lähteä ;) Oma tavoite on se, että ylimääräiset pois ja ajattelen niin, että syön aina edes jotain, että jaksan olla reippaana koko päivän. Eli yritähän säkin pysyä reippaana! Jaksele! :)