torstai 23. huhtikuuta 2009

Nolla kaloria, täysi vatsa!

Kello on kohta kuusi illalla ja mä en ole syönyt tänään mitään. Oon vaan juonut vettä. Tietääkö joku kuinka paljon vettä voi juoda päivässä? Nää mun litramäärät hipoo pilviä.

Luin, että nälällä ja janolla on sama mekanismi. Veden juomisella voi siis hämätä nälkää! Koska mekanismi on sama, saattaa jopa olla että ihminen SYÖ nestehukkaansa tajuamatta janoaan. Jos ihminen ei tajua juoda tarpeeksi, keho toimii niin että ihminen syö enemmän, koska onhan ruoassakin nestettä. Kannattaa siis juoda paljon vettä, se saattaa vähentää syömistä.

Niin olen tässä tehnyt. Mietin vaan, että missä menee raja.

Mulle tää kuva on tehokasta thinspota:

Huomenna kirjotan kunnolla.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mä oon kuullut joskus sellasesta, että liiasta veden juonnista voi saada "vesimyrkytyksen". Siinä siis liika vedenjuonti jotenkin vaurioittaa aivoja. Aivosolut turpos tai jotain?

Mut mun ymmärtääkseni tohon vesimyrkytykseen tarvis juoda ihan järjettömiä määriä sitä vettä.. Joku 5-10 litraa varmaan. Ihan faktaks en kyllä osaa sanoo :D

Sini kirjoitti...

Joo. Liikaa jos juo vettä niin saattaa saada vesipöhön.. Siihen voi kuolla.

Tosi monet ihmiset syö, vaikka heillä olisi vain jano. Uskoisin refleksin olevan sama..

Anonyymi kirjoitti...

Joo, vesimyrkytys saattaapi tosiaan tulla. Karita Tykkkä (ent. Tuomola) joutu sairaalaan sen takia. Eli ei nyt kannata mitään 4 litraa enempää vetää, varsinkaan ellei ole ylipainoinen tai ellei liiku :O

Jamelie kirjoitti...

noin kolme litraa saisi päivässä juoda :)
muuten tulee oikeesti 'vesimyrkytys' ja silloin muistaakseni veri on ohentunut niin paljon, että kupsahtaa. Mutta ei sekään nyt ihan parissa päivässä tule ;>
hmm, mitäs vielä, niin kurkussa on alle 9kcal/100g, koska se on oikeastaan pelkkää vettä ja vie myös nälkää jonkin verran, jolloin vettä tulisi juotua ehkä vähemmän.