keskiviikko 18. maaliskuuta 2009

500 g ylioppilaskirjoituksia

Tää päivä on ollut kyllä yks iso vitsi. Todella, todella iso, voin kertoa.

Äiti laittoi aamulla mun matkaan 500 grammaa viinirypäleitä, juustosämpylän ja suklaata ylioppilaskirjotuksiin, ja kuvitteli tekevänsä palveluksen. Ihan kun mä en ite osaisi tehdä eväitäni? Eväiden tekeminen on helppo tehdä niin, että jättää ne tekemättä.
Ne yli 900 kaloria houkutteli yhtä paljon kun se terveystiedon koe
eli ei yhtään?

Normaalisti mä rakastan terveystietoa isolla R:llä, mutta toi ylppärikoe oli täynnä soopaa. Sori nyt vaan, mut mua ei kauheesti (lue: ei yhtään) kiinnosta lemmikkien terveysvaikutukset tai tautien synnyt eri aikakausina. Ainut kysymys johon oikeasti osasin vastata, ja hienosti osasinkin, oli BMI:n selittäminen ja mittaustavat. Siitä olisin voinut selittää unissanikin (olen tehnyt varmaan sitäkin). Harmi vaan, että se ei ehkä riitä siihen arvosanaan jota lähdin tavottelemaan. Kyllä mä lahjakkaasti runoilla osaan ja maalaisjärkeä ehkä on, vaikka pääkaupunkiseudulta olenkin. Siltikään ei kauheesti naurattanut kun tulin salista ulos. Olin istunut jauhamassa paskaa paperille kuus tuntia, syönyt 350 kaloria ja pilannut mun mahdollisuudet kunnon opiskelupaikkaan. Voi voi?

Tälle kympin tytölle on tapahtunut jotain viime aikoina. En opi mitään vaikka opiskelisin, tosin yleensä en jaksa edes yrittää. Teen mielummin kivoja juttuja. Lenkkeilen, poltan tupakkaa (käytinkö noita kahta oikeesti samassa lauseessa?), juoksentelen ostoksilla, naureskelen V:n kanssa, juon pepsimaxia rannalla ja leikin että kaikki on hyvin.

6 kommenttia:

Jenni kirjoitti...

Mulle kävin lukion loppumetreillä samalla tavalla. Kai sitä oli polttanu ittensä loppuun juuri sopivasti ennen viimesiä kirjotuksia.

Äläkä vielä luovuta sen opiskelupaikan suhteen. Itse luulin että mokasin kaiken niin pahasti etten pääse mihinkään, niin lopulta oisin päässy kahteen paikkaan sisään - toiseen pelkän pääsykokeen perusteella.

Että aina on toivoa :)
(Vaikkakin jos pelkää pahinta, niin voi vain yllättyä positiivisesti. Se itsensä sättiminen ja mökötys vaan syö hirveesti voimia.)

Bambi kirjoitti...

Köh? Noo, kiva että joku nautti mun viikosta. :D

Anonyymi kirjoitti...

Hyiiii.. Vaikka oon vasta lukion ykkösellä niin kammoan kirjotuksia ja ressaan niistä ihan sikana.. Ens vuonna tosin kirjotan terveystiedon eli APUA! Mut kyllä sulla on varmasti menny hyvin. :)

helenn kirjoitti...

Osat teksteistäsi voisi olla minun kirjoittamiani, onneksi eksyin blogiisi! :)
Eilinen terveystiedon yo-koe oli kyllä joo aika mielenkiintoinen.. Toivotaan nyt että jotain pisteitä sieltä saadaan :D

Meem kirjoitti...

Itellä kirjotukset alkaa ens vuonna. Ei jaksa tämä tyttö käydä kolmessa vuodessa ja tässä vaiheessa se oliski mahotonta.

Aattelin kans kirjottaa TT:n. Niin paljon mua kaikki terveyteen yms. liittyvä kiinnostaa.

Toivottavasti saat hyvät pisteet.

Ja aika monelle tuntuu käyvän niin et jossain vaihees lukioo se energia vaan loppuu. Mulla se kävi ykkösellä, eikä o energiat takas tullukkaa.

ღ Crystal kirjoitti...

Haha, itsehän en ikinä lukenut terveystiedon kokeisiin enkä mitään mutta aina sinne tuli joku SH/tupakka/alkoholi/ruokajuttu johon olisin osannut vaikka unissani filosofoida.

Kiitos.